PinExt Limbaj de social media

social media banner2 150x150 Limbaj de social mediaLimbajul de social media a aparut odata cu zecile de retele de socializare prin care societatile comunica cu fanii lor sau persoanele intre ele. Asta ar fi o “definitie” personala dar poate chiar reala. Acest limbaj dezvoltat in timp este cumva putin banala sau una chiar profesionista? Va relatez parerea celor care iau contact pentru prima oara.

Limbajele in comunicare sunt diverse si ca sa inteleaga toata lumea as vrea sa va dau niste exemple. De exemplu comunicarea gen teleshopping, care ne striga: “Cumpara acum! ; Produs revolutionar ; Bonus doar daca suni acum! ; Primiti acum…gratis…gratis…totul gratis! ; Dar stati, daca comandati acuma primiti …gratis! ; Sunati chiar acum!. V-ati prins voi.”

Cred insa ca cea mai banala metoda de comunicare si mai degraba de atragere a audientei sunt titlurile tabloidelor de doi lei de la noi. Cu stirile lor de tip: “Soc ; Imagini in exclusivitate ; …care iti va schimba viata! ; N-o sa va vina sa credeti ; Imagini bomba ; Detalii cutremuratoare ; vezi aici ; …care a scarbit o lume intreaga. Asa cum ne-a scarbit si pe noi comunicarea voastra.

Insa comunicarea social media este una bine gandita chiar persuasiva si devenita in timp chiar o profesie. Se organizeaza zeci de cursuri, workshop-uri, conferinte etc. Oamenii invata cum sa comunice eficient cu fanii firmelor pe care le gestioneaza. Poate zona in care se observa straduinta lor este pe platforma Facebook, deschis publicului larg , unde oricine poate accesa spatiul public al companiilor, pot sa puna intrebari etc. Este o forma de comunicare benefica de ambele parti. Nu-i asa ca aflati primele noutati tocmai din prima sursa? Nu-i asa ca este mai usor sa vedeti oferta lor?

Dar ce se intampla cand o persoana care are zero tangenta cu social media citeste pentru prima data “Buna dimineata, impartim azi o cafea?” sau “Va arat un articol de-al nostru cumparat si instalat de un client drag”? Va spun eu i se pare banala, de prost gust si lipsa de profesionalism. Asta e. Unii au construit in jurul lor un zid gen : prietenii rad de mine daca imi fac cont pe Facebook caci doar nevestele isi pierd timpul acolo. Se prea pare ca pierd mai mult decat niste poze, like-uri sau comentarii. Pierd uneroi ce altii vad mai repede si e chiar frumos sa ma salute dimineata compania a carui produs il consum/il folosesc.

E greu sa ajungi sa comunici bine si sa atragi cat mai multi fani si clienti insa este o zona destul de sigura si deschisa, plus se poate analiza audienta pentru statistici. Insa persoanele care nu interactioneaza in acest fel ne cenzureaza vorbele si opiniile.

Ar trebui convertiti? Nu, fiecare cu parerea lui, doar traim intr-o tara libera.